czwartek, 16 sierpnia 2018

Motorola e5 Plus test, podsumowanie


Witam



Dziś nadszedł czas na podsumowanie przygody z Motką. Ten romans miał swoje wzloty, upadki, kłótnie, rozstania i powroty. 

Wykonanie 

Ostatni tydzień spędziłem nad naszym morzem, Mielno. Nie wstydziłem się położyć Motki tuż obok kufla z piwem.  Jej wygląd nie zdradza jej ceny, wręcz przeciwnie. Dodatkowo ten tył.... złoty i z połyskiem... Wracając na ziemię. Swoim wykonaniem, designem nie wchodzi w strefę budżetową, a klasę średnią. Chętnie zamieniłbym plecki S8 na te z e5 Plus. Niestety wyświetlacz... wyświetlacz bardzo dobrze zbiera odciski palca, palców.. zostawią one smugi, które po wygaszeniu ekranu są widoczne. Najbardziej mnie to irytowało podczas podróży nad morze. Gdy było rano, w miarę ciemno Motka idealnie nadawała się jako nawigacja. Jasny, czytelny pulpit z mapą ( 6 cali mi odpowiada). Jednak gdy wyszło słońce, kierunek padał na telefon to zamiast mapy widziałem ślady mojego palca. Tłuste plamy, które mnie irytowały... wtedy jednak zmieniłem moje zaufanie do Yanosika i nie przeglądałem trasy na zaś. Może by dawać do zestawu jakąś folię ? 





Wyświetlacz

Jak już wspomniałem wyżej : 6 cali, jasny i czytelny. Dodam, że jest to matryca IPS LCD. Tutaj dla niektórych to może być słabo bo wolą matryce Amoled od Samsunga. Mam, lubię, jednak gdy zaczynam tak patrzeć na te dwa telefony, które wyświetlają tą samą treść to chyba wybrałbym bohatera testu. Nie pytajcie czemu.. Rozdzielczość 720x1440 daje nam 268 ppi - co to znaczy ? mało porównując flagowce, gdzie i tak nie wykorzystujemy ich rozdzielczości w pełni. Z drugiej strony podczas serfowania po różnych stronach internetowych, Instagramach, Facebokach, Allegro nie zauważyłem pojedynczych pikseli. W S8 też nie mam pełnej rozdzielczości ustawionej, to jest zbędne. Więc możemy mi uwierzyć, bądź też nie, ale ten wyświetlacz jest odpowiedni w użytkowaniu codziennym. Dodatkowo dodam, że minimalna jasność pozwala komfortowo w nocy przeglądać różne treści, czy też czytać. Maksymalna zaś pozwoli w pełnym słońcu spokojnie przeglądać co tylko chcemy.







System, podzespoły 

Snapdragon 425, Adreno 308, 3GB RAM
Hmmmm...... pozwala to na kilkanaście aplikacji w tle,
pozwala na komfortowe korzystanie z podzielonego ekranu,
daje nam możliwość grania do przyzwoitym poziomie w różne tytuły, jednak trzeba pamiętać, że najbardziej wymagające mogą spowodować lagi.
Android w czystej postaci nadrabia braki mocy, pozwala cieszyć się dniem. Prostota, funkcjonalność, tylko to czego potrzebujemy.
Niewątpliwym plusem aplikacji MOTO - jest to nasz "asystent". Powie nam ile mamy dostępnej pamięci, czy jakaś aplikacji nie zużywa zbyt dużo energii, którą należy oszczędzać. Dodatkowo ukrywa dodatkowe funkcje ( ten mój dobór słów...) Przez gesty dobrze nam znane z innych urządzeń od Motoroli ( NIESTETY ZABRAKŁO GESTU SAMURAJA, ŻEBY WŁĄCZYĆ LATARKĘ !! )
po ustawienie wyświetlacz ( ekran nocny, po włączony ekran, gdy patrzymy na telefon i wyświetlacz Moto, który pokaże nam godzinę, datę, gdy podniesiemy urządzenie. Niestety, gdy jest w uchwycie w aucie dostaje pierdolca). Poruszyć muszę kwestię audio. Słuchawki jakich używam to Beats Solo HD. Motorola w połączeniu z nimi daje czysty, miły dźwięk. Niektóre piosenki grają lepiej niż na S8, niestety (jak dla mnie ) ale tak jest. Niestety, gdy w ruch idzie piosenka typu "Początek" z Męskiego Grania brakuje tego czegoś, by poczuć się jak na widowni. Kończąc ten rozdział. Głośnik 2w1 w e5 jest na dobrym poziomie. Powoadomiania, dzwonek słychać bez najmniejszego problemu.



Skaner linii papilarnych 

Działa tylko w jedną stronę - możemy odblokować urządzenie. Zawsze udało mi się to uczynić, nawet pomimo delikatnie zabrudzonego palca. Dodatkowym plusem jest jego kształt, umiejscowienie.

Bateria 

5000mAh, oszczędzanie energii poniżej 15% stanu baterii. Gdy odłączyłem e5 Plus w poniedziałek o 7:30,  zagrałem jak zawsze w grę, przejrzałem Instagram, Fb, nowości z aplikacji RM.pl to musiałem dojechać do pracy (z 4 minuty). W niej mam cały czas włączony pakiet, ponieważ używamy Whatsapp'a to muszę. Wracam do domu, powtórka z rozrywki, czasami przed spaniem z 5 piosenek na YT z podłączonymi słuchawkami. W międzyczasie przez cały dzień wysyłam wiadomości sms, sprawdzam pocztę itd. Ładować telefon muszę we wtorek na wieczór. Ten wynik mnie zachwycił. Nie wiem, czy w swojej klasie ma godnego konkurenta. Chyba nie....





Aparat

Słowem wstępu - nie jestem fotografem. Tydzień nad morzem, tydzień w domu ( tutaj gorzej ze zdjęciami ) Po prostu oceńcie je sami





























Podsumowując 

Moto e5 Plus - telefon, smartfon, który zaspokoi wymagania niejednej osoby. Komfortowy, ładny,  wydajny ( jak na swoją klasę), oszałamiająca bateria i dobry aparat. Idealny przepis na urządzenie w tej cenie. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz