czwartek, 7 marca 2019

All In One - Lenovo 730S

Dzień dobry


Urządzenia All In One to coś co pokochałem. Nie potrzebuję mobilności, zaś Lenovo swoim modelem sprawił, że chciałbym go mieć na swoim biurku.

Dane techniczne:

System: Windows 10
Procesor: Intel i5 (4 rdzenie, od 1.6 GHz do 3.4 GHz, 6MB cache)
Pamięć RAM8 GB (SO-DIMM DDR4, 2400 MHz)
Pamięć dla użytkownika: 1TB
GrafikaAMD Radeon 530 + Intel UHD Graphics 620; wielkość pamięci karty graficznej :

2048 MB GDDR5 (pamięć własna)
EkranBłyszczący, LED, 23,8"; 1920 x 1080 (FullHD)
DźwiękWbudowany mikrofon, zintegrowana karta dźwiękowa zgodna z Intel High Definition Audio, wbudowane głośniki stereo, Dolby Audio

Wymiary: wysokość : 430mm, szerokość : 542mm, waga: 4,8kg 
Złącza wejścia/ wyjściaUSB 3.1 Gen. 1 (USB 3.0) - 3 szt.,USB Type-C - 1 szt., RJ-45 (LAN) - 1 szt., HDMI - 1 szt., DC-in (wejście zasilania) - 1 szt.
ŁącznośćWi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac, LAN 10/100/1000 Mbps, Bluetooth
Zestaw: zasilacz, mysz bezprzewodowa, klawiatura bezprzewodowa, zewnętrzna nagrywarka



Wykonanie 



Powiem szczerze, że to pierwsze urządzenie AIO, które zagościło na moim biurku, pierwsze z którym mam styczność poza szkołą...która była lata temu. Porównania więc nie mam, w wyniku powstanie kilka zdań pełnych zachwytu. Przód komputera to duży, ponad 23 calowy ekran. Otaczają go cienkie ramki po bokach jak i na górze. Dół zaś to dość szeroki pas, pokryty materiałem...tak, materiałem. Ładnie się to prezentuje, tak inaczej... Amerykancko. Na nim znajdziemy logo producenta, kamerkę obsługującą Windows Hello - bezpieczeństwo jest (można też mechanicznie zakryć kamerkę, aby mieć pewność, że nikt nie patrzy na nas). Niestety po prawej stronie są małe diody pod tym materiałem, które świecą się gdy urządzenie jest włączone.. wygląda to trochę tak słabo...jakby zakryć je i próbują się przedostać na zewnątrz. Jednak całość wygląda dobrze. Idąc dalej... całość stoi na ładnie komponującej się podstawce, wykonanej z metalu. Jest to dwuczęściowy element i niestety jest widoczna przerwa w konstrukcji, która nie wygląda. Jednak tam powinien znaleźć się plastik, który odpowiada za trzymanie kabli w garści, które będą wychodzić z urządzenia...wszelkie kable od telefonów, czy innych przenośnych rzeczy. Przechodząc na tył warto zauważyć, że jest to cienki komputer. Tylko na dole mamy małego "garba", gdzie są ukryte podzespoły. Całość wygląda elegancko. Z tyłu znajdziemy wyżej wymienione porty. Szkoda, że chociaż jeden port USB nie znalazł się na dole obok gniazda jack, czy kart pamięci. Takie celowanie w ciemno czasami sprawiało trochę problemów. Całość dopełnia myszka i klawiatura, które są w zestawie. Zacznijmy od myszki. Kompaktowa, plastikowa i całkiem wygodna. Składa się tylko z podstawowych 2 przycisków i kółka. Zasilana oczywiście jest baterią. Klawiatura również jest z plastiku. Wygląda elegancko dzięki swojej prostocie. Posiada wszystkie przyciski, jednak klawisz funkcyjny "FN" znalazł się na pierwszym miejscu na dole. Często zamiast nacisnąć Ctrl naciskałem fn i zadawałem sobie pytanie, czemu to nie działa ?...no ale cóż. Na koniec dodam, że dostajemy również zewnętrzną nagrywarkę. AIO 730S nie posiada wbudowanej. Jest ona niewielka, plastikowa. Udaje niestety metal... tyle w temacie. 


















Użytkowanie 


Użyte w tej konfiguracji podzespoły sprawiają, że w niejednym domu zdoła sprostać postawionym mu zadaniom. Procesor i5, 8GB Ramu, dwie karty graficzne (które uzupełniają się dobrze) sprawią, że można grać w gry, można pobawić się w podstawowych programach graficznych...w końcu to ponad 20 cali. Wielozadaniowość nie jest też straszna 730S. Użyta matryca sprawia, że barwy są bardzo dobrze odwzorowane, jasność jest na dobrym poziomie, słońce  nie jest straszne.. a mam okna na południe. Moje użytkowanie to głównie odpalona przeglądarka i kilka stron jednocześnie, jakaś piosenka w tle. Czasami zagrałem w ETS 2 - jedyne co mam na PC. Gra działa płynnie na najwyższych ustawieniach , dzięki wielkości ekranu tekstury były większe, więc nie ma co porównywać do gry na laptopie. Dodatkowo mamy ok 1TB pamięci dla siebie. To jest już mały standard, jednak na potrzeby  domowe chyba dobry start. Z rzeczy multimedialnych zatrzymamy się przy głośnikach, właściwościach muzycznych. Mamy tutaj dwa wbudowane głośniki, które grają dobrze. Gdy byłem sam w domu, głośność na max i mogłem być w kuchni obok i cieszyć się ulubioną listą piosenek i jednocześnie nie narzekałem na jakość, głośność. Grają naprawdę dobrze. Dodatkowo mamy oczywiście Dolby Atmos. Konfiguracja pozwoli nam na kilka zmian, dzięki którym każdy dobierze coś dla siebie. Ja ustawiłem pod siebie kreator i w połączeniu z moimi słuchawkami słuchanie piosenek to przyjemność. Jest to pierwsze urządzenie, które sprawiło, że szczęka mi odpadała.. Chyba zacznę składać pieniądze na 730S.
Kultura pracy też jest na wysokim poziomie. Słychać cichy wiatraczek, jednak to nie przeszkadza.. zdarza się też, że jest zupełna cisza...ale rzadko. 






Podsumowując

Lenovo AIO 730S to dobry, bardzo dobry sprzęt, który odnajdzie się w domu, w biurze. Od pakietu Office, po oglądanie filmów, granie, słuchanie muzyki. Wielozadaniowy. dobrze wyglądający. Chciałbym, żeby został na moim biurku na długo....

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz